قديم 2008-05-30, 12:40 PM   #19
ibn yaf3
قلـــــم فضـــي

وهذه باللغة النرويجية:

Mine damer og herrer:

Jeg skriver til deg å trekke din oppmerksomhet når det gjelder både medlemmer av Yemenite Stortinget, Dr. Nasser Al-Khubbagy, medlem av Parlamentet fra Radfan-Sør-Yemen og Mr. Salaah Qaid Shanfara, medlem av Parlamentet fra Dhalii-Sør-Jemen.

Både representanter tilhører de få oppositional Politikere som vant et sete på tross av manipulering av valget. De exerted seg for rettighetene til Sør Yemenis mot undertrykkende tiltak av regimet i Sanaa.

På natten av 31 mars 2008, sikkerhetsstyrker i Jemen arrestert journalister, jurister, politikere og universitet foredragsholdere som var involvert i den fredelige bevegelsen i Sør-Yemen, og har kidnappet noen av dem fra Aden til Sanaa. Andre innsatte, inkludert leger, studenter og elever fulgt denne arrestert wave.

Både representanter rømt fra arrestert av sikkerhetsstyrker selv om ingen offisiell arrestordre mot dem finnes, og i tillegg, bør de nøt parlamentarisk immunitet. Tilsvarende ingen arrestordre finnes for 500 eller så andre innsatte. De innsatte er aktivister i den fredelige bevegelsen i Sør-Jemen som ble en torn i siden av regimet, som presenterer seg selv med glede som et demokratisk land.

Etter flere forsøk på å arrestere både tillitsvalgte, besluttet de å skjule seg på ukjente steder i sør for å unngå å fange opp.

Dr. Alkhubbagy og Mr. Shanfara er respektfull representanter som har gjort noe annet enn å anstrenge seg for rettighetene til sine velgere. Jeg derfor vil be deg om å hevde din innflytelse, slik at regjeringen i Sanaa stopper arbeidet for å arrestere noen av de to representanter betingelsesløst og tillater dem å komme tilbake til sine familier og sine hjem. Videre Sanaa bør minnes sine soldater, stridsvogner og alle tunge våpen fra Radfan og Dhalii og lar folk der, et fredelig, sivilt liv.

Jeg ville gjerne mange takk for ditt engasjement.